Searching
Please wait

Wakacje w Imperium część1

Lip, 17 || Brak komentarzy |

zdjecie

Do San Diego wybrałem się w dwóch celach. Służbowo aby uczestniczyć w konferencji oraz turystycznie spędzając po konferencji 4 tygodnie wakacji z rodziną w zachodniej części USA. Mój bilet został zakupiony przez mojego pracodawcę natomiast bilet dla żony i dwójki dzieci kupiliśmy za pośrednictwem biura – FunFly.pl. Chciałbym na początku pochwalić i podziękować pracownikom biura, panu Michałowi i Pani Kamili za poziom usługi. Zakup biletu był dość skomplikowany gdyż mój bilet był zakupiony w holenderskim biurze i wyzwaniem było takie zgranie podróży powrotnej, abyśmy wszyscy na trasie z San Diego – Amsterdam, z dwoma przesiadkami, mogli wspólnie podróżować. Pan Michał i Pani Kamila cierpliwie i fachowo pomagali w dograniu szczegółów podróży.

usa1

Podróż do USA z Holandii przebiegała dwufazowo z międzylądowaniem w Chicago. Pierwszy 9-cio godzinny odcinek do Chicago odbył się Boeingiem 767 – 300ER. Samolot ten produkowany jest od polowy lat 70-tych. Został zaprojektowany w odpowiedzi na kryzys paliwowy tych lat, kiedy to linie poszukiwały oszczędności – co zresztą robią do dzisiaj. Jest to samolot średniego i dalekiego zasięgu. W odróżnieniu od niezwykle popularnego w tamtych latach Boeinga 747 (Jumbo Jet), B767 posiada tylko dwa silniki przez co ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo a jest wystarczający do lotów międzykontynentalnych. Wersja 300 ER (Extended Range) oznacza ze samolot ma większy zasięg w stosunku do pierwowzoru. Osiągnięto to dzięki zwiększeniu pojemności zbiorników paliwa. Jednocześnie w wersji 300 wydłużono o kilka metrów kadłub aby zwiększyć ilość miejsc na pokładzie a co za tym idzie, stać się bardziej rentownym samolotem. Odcinek Chicago – San Diego odbył się Airbusem A320. Lot trwał 4 godziny. Z ciekawostek, linie United testują obecnie na przelotach wewnątrz USA dostęp do płatnego WiFi.  Za jego pomocą można na pokładzie korzystać z internetu oraz połączyć własne urządzenie z platformą multimedialną United aby podczas lotu oglądać filmy, słuchać muzyki czy grać.

usa2

Poziom obsługi linii United nie wyróżnia się niczym szczególnym, no może poza wiekiem obsługi pokładowej. Średnia ich wieku to ok. 60 lat co może nieco zaskakiwać, szczególnie tych, dla których stewardessa kojarzy się z młoda blondynką o wdzięcznych kształtach… Ale na pewno niektórym starsza obsługa daje poczucie większego bezpieczeństwa. Co również zaskakuje to to, że nie można było się odprawić online, w związku z tym na lotnisku przy stanowiskach linii United tworzą się spore kolejki Usługa check-in online wydaje się jeszcze raczkować.

usa3

Tradycyjny podział miejsc 2-3-2. Uwaga dla podróżujących: z mojego doświadczenia najlepsze miejsce jak się leci samemu jest przy przejściu. Najgorsze w samym środku.

Napisz komentarz

Poszukaj interesujących relacji wg:

Filmy dla kochających latanie

Najnowsze komentarze